La Gosseta (Montserrat Nadal)

sábado, 14 de abril de 2012

Aquest soroll?... Ah si, la gosseta amb la cua donant cops al radiador, quina hora deu ser? Segur que un quart de deu com cada dia. Té un despertador a la panxa, és l’hora del seu esmorzar.
- Ja em llevo, ja em llevo. Ostres! Quin fred!
Les sabatilles, on son les sabatilles?
Els radiadors son freds, com s’hagi apagat la caldera anem llestos, mira que li vaig dir que vigilés el gasoil per si en teníem d’encarregar però, com sempre, si no faig jo les coses, no les fa ningú.
No se que faig obrint la dutxa, sóc beneita, és que em vull dutxar amb aigua freda? Amb ho fredolica que sóc, que fins i tot a l’estiu poso el calefactor. Com se m’acut?
Oh, pobreta! M’oblidava de la gosseta, amb la gana que té pel matí.
On és el sac del menjar? Tampoc hi ha menjar de gos? Si vaig deixar una nota a la nevera perquè l’anessin a comprar! I la nota, on està? Mira, al lloc on la vaig deixar, quan arribin em sentiran. Doncs res, un rosegó de pa i va que xuta, desprès aniré a comprar. A comprar i amb quins diners si ahir nit em va dir que no li havien ingressat la nòmina!  Pobre gosseta, que pobre gosseta! I jo què? Que tampoc tinc llet! La nevera és ben buida, no sé que esmorzaré... Un suc de taronja si, penso que me’l podré fer. Ni taronges han deixat aquesta trepa! A veure el congelador? Oh, que bé!  Unes costelletes de porc, faré uns fideus a la cassola. No, crec que els vaig acabar diumenge per a la fideuà; doncs amb arròs, que d’això no en manca mai, a casa. On he deixat la costella? Juraria que la he deixat sobre el marbre. On és la gosseta? Si no me la podia treure del damunt en tota aquesta estona! Kitty, Kitty! Que vols un rosegó de pa? Que estrany no bé.
Amb aquest cap dec haver tornat a posar la costella al congelador. No aquí no hi és... Que du, la Kitty, a boca? Kitty!
Qui et va parir!
                                                                                       M. N. Prats

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gràcies pel teu comentari, la teva opinió ens interessa
Gracias por tu comentario, tu opinión nos interesa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...